Матеріали міського семінару-практикуму Впрвадження сучасних освітніх здоров’язбережувальних технологій внавчально-виховний процес
ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ – ОДИН ІЗ ПРІОРИТЕТІВ
Семінар - 22 02 2017- програма
Зернятка здоров’я - Шевченко О.І.
Інтегроване заняття Квітка життя - Кулакова О.В.
Стежка розвідника - Милостивий Р.В.
Фрагмент позакл. зан.з фізичної підготовки - Кутаєв О.М.
Фрагмент уроку фізичної культури - Відюченко І..М.
КОМУНАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА-ІНТЕРНАТІ-ІІІСТУПЕНІВ № 9 З ПОСИЛЕНОЮ СПОРТИВНОЮ ПІДГОТОВКОЮ» КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ АТЕСТОВАНО
Атестація – основна форма державного контролю, спрямована на визначення ефективності роботи загальноосвітнього навчального закладу відповідно до державних стандартів, результативності навчально-виховного процесу, аналізу потенційних можливостей навчального закладу та ступеня їх реалізації.
Відповіднодо частини 3 статті 40 Закону України «Про загальну середню освіту», Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 №553 (зі змінами), Графіку проведення атестаційної експертизи, затвердженого наказом департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації від 29.08.2012 №673/0/212-12 «Про графік державної атестації навчальних закладів Дніпропетровської області у 2013-2014 навчальному році», наказу управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради від 29.01.2013 № 646 «Про атестацію загальноосвітніх навчальних закладів м.Кривого Рогу у ІІ семестрі2013-2014 навчального року», наказу управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради від 18.12.2013 № 748 «Про проведення атестаційної експертизи навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів № 9 з посиленою спортивною підготовкою», було проведено атестаційну експертизу закладу у термін з 03.02.2014 року по 17.02.2014 року.
Атестаційну експертизу закладу проводила комісія у складі 12 спеціалістів, які здійснили оцінку всіх напрямів діяльності школи згідно з робочою програмою та підготували акт за її наслідками. Головою комісії призначена Басова Тетяна Леонідівна, заступник начальника управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради.
Об’єктивність оцінювання діяльності загальноосвітнього навчального закладу забезпечується всебічним аналізом показників (якісних і кількісних) його роботи, оцінка й аналіз яких здійснюється протягом певного періоду.
Згідно з Критеріями передбачається визначення комплексної оцінки діяльності загальноосвітнього навчального закладу (як правило за 3 останні роки), що включає оцінювання ресурсного забезпечення, основних процесів, що відбуваються у ЗНЗ, їхніх результатів, а також окремих питань управління.
Разом з тим, необхідно відзначити, що державна атестація є важливим фактором оптимізації навчально-виховного процесу, засобом стимулювання педагогічної та управлінської діяльності, що суттєво впливає на якість шкільної освіти.
Як відомо, основними завданнями атестації загальноосвітніх навчальних закладів є оцінка реального стану організації та здійснення навчально-виховного процесу, позаурочної виховної та інших видів роботи з урахуванням заявленого статусу та специфіки навчального закладу; оцінка відповідності навчально-виховних досягнень учнів вимогам навчальних програм, оцінка умов роботи та ефективності управління навчальним закладом.
Атестаційна експертиза показала, що педагогічний колектив закладу забезпечує на достатньому рівні реалізацію державної політики в галузі освіти, виконання вимог чинного законодавства, завдань, визначених Національною доктриною розвитку освіти України.
Адміністрацією школи-інтернат проводиться значна робота зі створення умов для здобуття учнями повної загальної середньої освіти;повноцінної участі вихованців у спортивному житті міста, регіону, країни, та створення умов для реалізації саме у спортивній діяльності; позитивної соціалізації вихованців закладу, зміцнення навчально-матеріальної та матеріально-технічної бази.
Експертиза навчальних досягнень учнів у розрізі навчальних предметів показала достатній рівень.
Заслуговує на увагу робота адміністрації школи-інтернату та педагогічного колективу з питань організації фізичного розвитку та зміцнення здоров'я школярів, формування в учнів умінь самостійно оволодівати знаннями, уміннями та навичками. Методична робота, яка органічно пов’язана з іншими ланками діяльності закладу, позитивно впливає на рівень кваліфікації вчителів. У закладі сформована база для створення єдиного інформаційного освітнього простору, активно використовуються інформаційно-комунікативні технології. На належному рівні забезпечується дотримання прав і свобод учасників навчально-виховного процесу та соціальна підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Високий рейтинг навчального закладу простежується через численні вагомі творчі та спортивні досягнення вихованців школи, чому сприяє чітка організація виховної роботи у закладі, соціально-профілактична діяльність, позитивний психологічний клімат.
Поряд з цим у закладі констатується не висока результативність учнів у конкурсах-захистах робіт Малої академії наук, мала частка працівників, що мають педагогічні звання, але вказані недоліки суттєво не впливають на рівень освітньої діяльності школи.
Педагогічний колектив школи-інтернату № 9 реально й об’єктивно оцінює свою діяльність, розуміє проблеми і систематично працює над їх вирішенням.
Управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради рекомендує поширити досвід роботи закладу з організації соціального та правового захисту дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування, реалізації спортивно-масової та здоров`язберігаючої складових навчально-виховного процесу, забезпечення соціально-психологічного супроводу дітей пільгових категорій.
Методична робота
Методична робота в школі будується на досягненнях науки, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загальнокультурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
Проблема, над якою працює педколектив школи в 2012-2013 навчальному році:
- Психолого – педагогічне проектування розвитку та соціальної адаптації креативної особистості учня.
- Розвиток креативних здібностей інноваційної особистості.
Основними напрямами в роботі над
науково-методичною проблемою є:
- забезпечення подальшого переходу середньої школи на новий зміст, структуру, новий державний стандарт освіти в старшій школі, удосконалення системи її профілізації;
- підтримка науково-дослідницької роботи вчителів школи, інноваційних та інформаційних технологій, методично-практичного забезпечення розробок з методики викладання предметів.
- матеріально-технічне оснащення школи, забезпечення новими засобами навчання, мультимедійними посібниками, швидкісним Інтернетом, розвитком освітніх мереж та порталів;
З метою якісної та ефективної організації, проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами, в школі працюють методичні структури:
Методична рада:
· Кутаєв О.М.- голова методичної ради, спеціаліст вищої категорії, «Старший учитель»;
· Костриця С.В.- заступник голови методичної ради, заступник директора з навчально-виховної роботи;
· Бєлова О.С.- заступник директора з виховної роботи;
· Шевченко О.І.- спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель», вчитель початкових класів;
· Новічкова Н. П.- спеціаліст вищої категорії, « Старший вчитель», вчитель російської мови та літератури;
· Милостивий Р.В – керівник методичного об`єднання класних керівників;
· Ботвиннікова О.Л.- логопед,спеціаліст вищої категорії;
· Шпак Л.О.- вчитель хімії та біології, спеціаліст вищої категорії,керівник метод об`єднання вчителів природничого напрямку.
· Місюра І.С.- вихователь, голова методичного об`єднання вихователів.
Керівники методичних об`єднань
· Новічкова Н.П.- голова методичного об`єднання вчителів гуманітарного напрямку;
· Шевченко О.І.- голова методичного об`єднання вчителів початкових класів;
· Кіфічак О.І.- голова методичного об`єднання природничих дисциплін;
· Милостивий Р.В.- голова методичного об`єднання класних керівників.
· Місюра І.С.- голова методичного об`єднання вихователів.
Основні завдання методичної роботи:
- Вдосконалення діяльності, підвищення компетентності методичної кваліфікації вчителів;
- Посилення практичної спрямованості методичної роботи ;
- Застосування таких методик досягнення мети: доповіді, лекції, консультації, індивідуальне і колективне вивчення рекомендацій, співбесіди, семінари.
- Забезпечення рівного доступу педагогів до інформаційно – методичного банку даних літератури, мультимедійних засобів.
У рамках роботи над методичною проблемою продовжують діяльність такі педагогічні школи:
- Школа молодого вчителя, керівник вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, Назарено Ю.Г.
- Школа передового педагогічного досвіду, керівник вчитель біології, спеціаліст вищої категорії, Милостивий Р.В.
Впродовж декількох років методична діяльність у школі будується і проводиться за принципом моніторингу - систематичної аналітико-діагностичної діяльності.
Проводиться предметні декади і тематичні тижні, де педагоги й учні удосконалювали знання з навчальних дисциплін, представляли свої надбання з різних галузей навчально-виховного процесу.
Усі засідання методичних об’єднань мають відповідну структуру, де обговорюють, проводять, аналізують:
- результати навчально-виховної роботи:
- динаміку зростання (спаду) успішності учнів;
- результати контрольних робіт (державної підсумкової атестації), навички читання;
- діяльність членів МО щодо розвитку творчого потенціалу учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;
- аналіз стану викладання предметів:
- стан виконання навчальних планів і програм;
- використання інноваційних технологій, їх ефективність;
- апробація електронних засобів навчального призначення для загальноосвітніх навчальних засобів;
- стан позакласної роботи вчителів з предметів;
- система та результативність підвищення професійного рівня вчителів;
- результати участі учнів в олімпіадах, конкурсах;
- аналіз роботи за рік та перспективне планування.
Організовано роботу резерву керівних кадрів, вчителів-наставників.
Систематично проводиться внутрішкільна методична робота з питань:
1) Самоосвіта педагогічних працівників ;
2) Атестація і творчі звіти педагогів ;
3) Курсова перепідготовка ;
4) Семінари-практикуми (районні та шкільні);
5) Участь у роботі предметних тижнів, методичних нарад;
6) Робота з підготовки учнів до участі у районних та міських олімпіадах з базових дисциплін;
7). Поповнення кабінетів методичною та довідковою літературою, розробками уроків, виховних заходів, матеріалами з досвіду роботи учителів;
Усі засідання методичних об’єднань проводяться згідно з планом роботи. До засідань готуються педагогічні виставки методичних розробок з даної теми, відкриті уроки з подальшим їх детальним аналізом і обговоренням.
В 2015 2016 н.р. заклад працює над реалізацією завдань ІІ концептуально-діагностичного етапу обласного експерименту
«Розробка інноваційної системи виховання особистості засобами фізичної культури та спорту»
На допомогу класному керівникові