Зміст трудового виховання

Завданням є формування творчої, працелюбної особистості, умілого господаря, що володіє відповідними навичками та вміннями, професійною майстерністю, може самостійно віднайти застосування власним здібностям у системі виробництва, науки, освіти.

Мета –  виховати усвідомлення дітьми соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва, розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв’язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформувати працелюбність як базову якість особистості.

Основою всієї системи трудового виховання в закладі є суспільно-корисна праця учнів, яка включає:

1.      суспільну роботу – таку діяльність, яка сприяє досягненню мети організації учнівського колективу культурно-масового обслуговування населення;

2.      самообслуговування;

3.      виробничу працю – суспільно-корисну трудову діяльність учнів, пов’язану з створенням матеріальних цінностей суспільного використання як в умовах школи, так і в сфері виробництва.

 

                      

 

 

   

Виховні можливості продуктивної праці виявляються в таких аспектах:

продуктивна праця вдосконалює трудові вміння і навички, привчає до трудових зусиль, розвиває суспільну активність, волю й такі важливі риси характеру, як дисциплінованість, відповідальність, ініціативність, точність і старанність.

Для того щоб праця стала ефективною

  працюючи поруч із дорослими, учень прилучається до життя суспільства, набуває життєвого досвіду, досвіду спілкування у виробничій сфері, навчається ефективних прийомів виробничої діяльності;

  виготовляючи продукцію власними руками, школяр відчуває, що він на щось здатний, у нього з'являється впевненість у собі, а добре зроблена річ приносить естетичне задоволення;

плата за роботу переконує учня в значущості його праці, самостійно зароблені гроші вчать ощадливості, раціональної організації власного життя, сприяють формуванню вміння співвідносити задоволення потреб із реальними можливостями;

 

   

 Для того щоб робота стала ефективним засобом трудового виховання, вона повинна бути педагогічно доцільно організованою. Про педагогічну доцільність трудового виховання свідчать такі чинники:

-    цілеспрямованість: вихованці мають розуміти мету роботи, що їм належить виконати, знати, якими будуть її результати;

-     зв'язок із навчальною діяльністю;

-    усвідомлення того, що виховна ефективність праці зростає за умови, коли вихованці є її організаторами, а не лише виконавцями;

-    доступність конкретних заходів. Ускладнюватися за методами виконання і збільшуватися за обсягом вони можуть з набуттям дітьми трудового досвіду, адже непосильна праця породжує невпевненість у власних силах, небажання виконувати її;

-    ґрунтування на наукових засадах (порядок на робочому місці, ефективне використання робочого часу, раціональних прийомів праці, економне витрачання матеріалів, електроенергії, естетичний вигляд виробу, дотримання особистої гігієни й техніки безпеки тощо);

-     колективний характер. За такої умови формуються товариські взаємини, дух співробітництва, взаємодопомоги, здатність до спільних трудових зусиль;

-    орієнтація на формування в молоді любові до праці, стимулювання відчуття радості від неї.

Про ефективність трудового виховання свідчать сформованість у молодої людини потреби у праці, відчуття нею радості від праці, усвідомлення її доцільності як найважливішого засобу реалізації своїх знань, умінь, людської сутності.

 Очікувані результати  повинні відображати здатність вихованців :

-        значимість суспільно-корисної праці;

-        навички самообслуговування, вміння доводити справу до завершення; здатність до колективної трудової діяльності;

-        позитивно відноситись до праці, як форми буття і способу самореалізації особистості;

-        проектувати професійний вибір свого майбутнього.

 

 

В гостях у майбутніх криворізьких авіаторів  


 04.11.2015р.

     відбулася екскурсія  в музей авіаторів  та на експозицію літаків під відкритим небом на навчальній авіаційно-технічній базі Криворізького коледжу національного авіаційного університету.

       Екскурсовод Іваніна Ніна Андріївна розповіла дітям, що на сьогодні коледж має необхідне оснащення для поглибленого освоєння обладнання літаків усіх типів. Створені сучасні лабораторії в яких курсанти отримують практичні навички з перевірки та регулювання обладнання літаків. За період існування коледж підготував спеціалістів із 45  іноземних держав, серед яких: Китай, Перу, Буркіна – Фасо і країни близького зарубіжжя.

   

    Дітям надали можливість побувати в кабіні літака. Розповіли про професію штурмана, пілота, радиста. Присутні отримали нагоду побачити різні моделі літаків: ТУ – 134, ТУ – 144, АН – 86, вертоліт МІ – 8, радарно-локальні установки для огляду повітряного простору. Вразила діаграма «Форсування річки Інгулець» військами 8-ої гвардійської армії та виставка бойової зброї.

 


Успіхи в предметних олімпіадах

 

 

 

     25 жовтня, на учбово-виробничій базі ЦДЮТ «Мрія», пройшов районний етап всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання. До програми змагань входило виконання теоретичного завдання та комплексної роботи за завданнями Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

 

 

    За регламентом змагалися команди загальноосвітніх шкіл  Інгулецького району, за програмою 9кл. та 11кл.  Від нашого закладу прийняли участь п’ятеро дітей: Майоров Е., Кравець А., Лагановський А., Кас’яненко О., Обознікова А.

 

 

Завданням для дівчат 11 класу було виконання аркушу розвиваючої книжки для дитини. Під час комплексної роботи дівчата повинні були не тільки показати своє вміння працювати на швейній машині, але й свій естетичний смак та максимально використати різні види розвитку дитини. На своєму аркуші Ольга особливу увагу приділила дрібній моториці рук дитини. ЇЇ робота була бездоганною, чим і заслужила від членів журі максимальну кількість балів.

 

 

   Завданням для хлопців 11 класу було виконання творчого проекту та виробу полиці для квітів з дерева, а для дев’ятикласників ящика для квітів.

 

    Тригодинна робота учасників олімпіади завершилася підведенням підсумків та встановленням наступних результатів:

 

 

І місце посів Лагановський А. (9 клас), який зробив та оздобив ящик під квіти.

 

І місце – Майоров Е. (11 клас) бездоганно зробив полицю

 

ІІ місце – Кравець А. (10 клас), виконував завдання олімпіади для 11 класу.

 

І місце – Касяненко О. (11 клас) серед дівчат.

 

     Готували дітей до предметної олімпіади з обслуговуючої та технічної праці – О.Кутаєва та Ю.Чумак

 

 

 

Лауреат фестивалю «Весна Рудани 2013»

 

 

    Приємна подія цього тижня  – нагородження Віталія Ігнатовського (учня 11 класу) лауреата 11-того міського фестивалю народної творчості «Весна Рудани 2013». Його вироби з дерева: козацька булава та куманець, були високо оцінені журі конкурсу. Віталій нагороджений почесним дипломом, йому (та його керівникові Юрію Чумаку) була винесена подяка за збереження та популяризацію народного, і розвиток сучасного мистецтва.